Please select To the mobile version | Continue to access the desktop computer version

ulefone Official Forum

Search
View: 52|Reply: 0

[Discussion] My Ulefone Metal doesn´t charge - Help on the solution - EN-PT

[Copy link]

1

Threads

3

25

Credits

Newbie

Rank: 1

Credits
25
Post time 2017-8-17 00:43:26 | Show all posts |Read mode

Sign up now, Make more friends, Enjoy with more features, Let you easily Fun Community.

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Edited by Blackhorse at 2017-8-17 00:45

Hi people.
Well, 9 months after purchasing this smartphone, he died.
First, i had some problems with charging. I thought that the original charger was too poor (1A). So i bought a new one, with 2A. A few weeks later the Ulefone Metal doesn´t charge with any charger anymore.

So, I measured the voltage. I saw that voltage has coming throght te USB board until the connection to the flex cable. In the flex cable i lost the voltage.
Now, i don´t know where is the problem. Is in the flex cable?
But i read some posts, and people said that the problem was in the main board.
Can you help me? Sorry my bad english. Now i will write this post in portuguese.
Thank you.

######################################################################
Olá pessoal! Vai ser uma tradução simples do que escrevi.
Bem, comprei este telemóvel há 9 meses. Estava tudo a funcinar bem, até o carregador original não carregar mais. Vi vários testemunhos a dizerem que era do carregador. Comprei então um de 2A e então começou a carregar. No entanto, após umas semanas deixou de carregar mais. Nem com este carregador nem com outro qualquer.

Então fui medir a voltagem. Vejo que na placa onde ligamos o usb a corrente passa até à ligação do cabo que vai para a placa principal. Mas depois essa mesma voltagem não chega ao fim do cabo. Conclusão, não sei se é do cabo ou da placa usb do telemóvel.
Já li alguns relatos de que era a placa principal do telemóvel, por isso estou baralhado. Também não sou electricista mas julgo ter medido bem com o multímetro. O preço do flex cable e da placa usb é o mesmo. Mas da placa principal é mais do que um telemóvel novo. Estava a gostar muito do telemóvel, muito rápido a fazer tudo, mas durar 9 meses é obra. Alguma ajuda é bem vinda.
Obrigado!
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Quick Reply To Top Return to the list